Friday, June 21, 2013

Nukilan Perpisahan

Salam alaik....

Serius lama sungguh tak pedulikan blog ni.... huhu.. inilah kesibukan final year. Hopefully dapat tamatkan pengajian dengan baik bulan September ni.. Doakan ye.. Kali ni saya share hasil nukilan saya sebelum meninggalkan bumi USMKK ni... InsyaAllah...


Bumi ini...
Tempat aku terima tarbiyah demi redha Tuhanku,
Ya...tarbiyah itu susah, sakit dan perit,
Namun yang diharapkan itu nilainya lebih besar,
Empat tahun mengorak langkah,
Bertahan demi segulung ijazah,
Dugaan ini bukan mudah,
Aku bersyukur diberi kekuatan... 

Aku ibarat seorang pengembara yang baru mengenal dunia,
Melalui jalan hidup yang kadangkala bergelombang,
Kaki ini pernah juga terpijak duri, 
Tetapi kusedar jatuh bangunnya aku dengan izin Dia...

Di sini...
Aku kenal ukhuwah dan cinta,
Yang mewarnai hidupku dengan pelbagai rasa, 
Indahnya saat pelangi menghias hari,
Sungguhpun ada kala mendung, hujan atau teriknya mentari,
Hari itu pasti akan berlalu...

Sahabat,
Terima kasih kerana menjadi pelengkap kisahku,
Kupohon berjuta kemaafan andai pernah menyakiti,
Juga atas tanggungjawab yang tidak terlaksana,
Kutahu diri ini punyai banyak kelemahan, 
Aku terima segala teguran,
Andai masih ada yang berbekas di hati,
Sama-samalah kita lepaskan, kita leraikan...
InsyaAllah...
Doakan kejayaanku dunia akhirat... 

# keep calm..and graduate... # 
^_^


No comments:

Post a Comment