Wednesday, October 31, 2012

Incik Teddy Bear

Sape suke teddy bear sila senyum...! =)

Kenapa tajuk entry kali ni teddy bear? Hari ni orang yang saya sayang suruh saya buat perkara yang saya suka.. Tiba-tiba teringat teddy bear.. Cute kan teddy bear? 


Dulu kecik-kecik arwah wan tak suka kami adik beradik main teddy bear. Dulu rasanya pernah ayah belikan tapi selalu hilang..huhu..sebab arwah wan buang or sembunyikan. Lepas tu ayah da tak beli dah barang-barang yang arwah wan tak suka. Saya suka sangat teddy bear. Tapi dah biasa tak memiliki dari kecik. Kalau keluar dengan mak, mesti terhenti kat kedai teddy bear. Masuk kejap tengok-tengok...lepas tu keluar. Huhu..nak beli mahal, rasa membazir pulak..

Waktu kat asrama, selalu menumpang kasih teddy bear orang... Haha.., 'menumpang kasih'. Bila pegang teddy bear, macam ada perasaan gitu.. Kawan sekolah pernah cakap, risau bagi saya pinjam teddy bear dia.. Risau tengok saya bercakap dengan teddy bear katanya. Tapi rasanya tak salah kan cakap ngan teddy bear... =)



Setiap orang pasti tersenyum melihat teddy bear kan? Setakat ni saya tak pernah tengok lagi sesiapa menangis, marah atau sedih bila terlihat teddy bear. Tapi, jika teddy bear pernah memberi satu kenangan yang buruk dan tak dapat dilupakan, mungkin la.. Ataupun seseorang itu marah dengan si pemberinya.

Kenapa ye biasanya orang suka teddy bear? Saya ada jumpa 'bears quotation'.

"In a world where everyone seems to be larger and louder than yourself, it is very comforting to have a small, quiet companion."-Peter Gray
 "There are few sadder sights than a wet bear hanging from a clothesline by its ears. Its says a lot for them that they never complain." -Pam Brown 

"You really don't have to be young to find a friend in a teddy bear." -Rachel Newman 

Ada macam-macam jenis bear.. Setiap orang ada citarasa sendiri... Ada orang minat ikut warna yang disukai. Ada orang suka warna asli.. ada orang pulak pilih ikut bentuk, suka yang kaki panjang la..(bear tido), suka bear duduk ke... Kalau saya, saya tak kisah asalkan comel.. hehe...comel di mata saya.. ;-) 

Jom jamu mata denga teddy bear yang comel...!













No comments:

Post a Comment