Tuesday, June 5, 2012

Mencari Keredhaan Allah S.W.T.

Bismillahirrahmanirrahim...

Mencari keredhaan Allah...ini pastinya matlamat setiap muslim yang faham tujuan hidup manusia di dunia ini. InsyaAllah, ini juga matlamat saya. Susah ke nak dapat keredhaan Allah? Buat apa yang Allah suruh, tinggal apa yang Dia larang.. Senang jawapannya, tapi susah untuk mengaplikasikan sebab jalan ke arah mencari keredhaan Allah memerlukan mujahadah yang tinggi.

Suatu tindakan drastik yang saya buat sangat menimbulkan kegusaran. Risau pandangan manusia dan kesan akibatnya. Andai sesiapa terluka kerananya, hanya maaf yang mampu saya pinta. Tiada niat untuk mengguris mana-mana hati apatah lagi melukakan. Saya hanya ingin cuba memberitahu diri untuk lebih menegakkan Islam dalam diri sebelum berbicara untuk menegakkan Islam di bumi ini.

"Tegakkan Islam dalam dirimu, nescaya Islam akan tertegak di atas bumimu." - Syeikh Hassan al-Hudhaibi, Mursyidul Am Ikhwan ke-2
 
Dan hati lebih tenang selepas tindakan itu dibuat. InsyaAllah, matlamatku demi mencari redha Allah... Satu keyakinan saya pasakkan, Allah Membenarkan perkara itu terjadi setelah saya mohon kekuatan untuk melakukannya. Jadi, saya yakin ada hikmah di sebaliknya. Namun, ini bukan bermakna saya tak pedulikan mereka di sekeliling. Kerana tindakan ini juga dibuat setelah mengambil kira penerimaan dan pemahaman mereka. Mungkin cara yang kurang berhikmah...astaghfirullahal'azim...



Ya Allah.., 
Dalam memujiMu..,
Terasa begitu kerdil diri ini..,
Menyemai keinsafan dalam sanubari..,
Ingin aku mencintaiMu setulusnya..,
Terimalah diriku yang hina..


No comments:

Post a Comment