Friday, May 18, 2012

KEISTIMEWAAN MAWAR PINK


Apa mimpi aku hari ni...terasa nak study tentang bunga..dan bunga yang aku pilih nak share kat sini ialah mawar merah jambu... Terasa tenang sikit hati menikmati keindahan bunga-bunga yang Allah ciptakan untuk menghiasi alam... aku memang suka warna pink. Kalau diikutkan aku lebih sukakan mawar merah tapi mungkin lembutnya jiwa aku hari ni membuatkan aku lebih tertarik kepada warna pink.

 
Bunga mawar adalah simbol bagi kegembiraan, kasih sayang dan terima kasih. Bunga mawar merah jambu juga kini membawa erti rahmat dan keanggunan, serta kemanisan dan romantis. Mawar pink juga membawa maksud percayalah padaku! Makna di sebalik mawar bewarna merah jambu bergantung kepada kepekatan warnanya. Warna merah jambu yang berlainan membawa kepentingan mereka sendiri. 



Mawar pink tua (deep pink)


Mawar bewarna ini merupakan simbolik terima kasih dan penghargaan, dan adalah satu cara tradisional untuk menghantar mesej terima kasih.



Mawar pink cerah/ pucat (light pink)


Mawar bewarna ini pula dikaitkan dengan lemah lembut dan kekaguman, dan juga boleh digunakan sebagai ucapan simpati.




Dengan pelbagai cara di mana mawar merah jambu boleh digunakan untuk menyatakan pelbagai makna, bunga ros merah jambu terus mengekalkan populariti mereka. Hari ini, bunga ros merah jambu diminati ramai kerana kedudukannya sendiri yang unik yang mewakili keanggunan dan penghalusan, serta berkomunikasi terima kasih dan rasa kagum. Penerima susunan bunga ros merah jambu pasti untuk berasa dihargai dan istimewa.

No comments:

Post a Comment