Friday, May 18, 2012

Hari Yang Paling Indah


Hari paling indah dan mengesankan ialah :

  • Ketika kita dapat menguasai diri dan keluar dari keraguan sama ada kita boleh ataupun tidak. Hari itu memang benar-benar sangat indah dan mengesankan
  • Ketika kita ragu antara amalan yang mendapat pujian orang dan amalan yang langsung tidak mendapat sebarang pujian, bahkan tidak diketahui orang lain. Lalu, kita melupakan pujian itu dan memilih amalan yang tidah diketahui orang lain.
  • Ketika kita mempunyai banya wang, sedang hati tidak merasa kedamaian, kemudian kita memilih untuk tidak mempunyai apa-apa daripada hati yang resah berterusan.
  • Hari yang paling indah dan mengesankan ialah ketika kita menerima sesuatu yang sedikit tanpa menyedari apa yang telah kita lakukan. Jika yang kita terima banyak, syukur dan puji kepada Allah

"Jangan bersedih kerana kerja yang belum dapat anda sempurnakan, ketahuilah kerja besar tidak akan pernah selesai"

Kembalilah memperbaharui jiwa, mengatur semula cara hidup, menjalin hubungan yang lebih baik dengan Allah SWT, meningkatkan amal dan membuat janji sebagaimana termaktub dalam doa ini :

"Ya Allah, Engkau adalah Tuhanku. Tidak ada Tuhan selain Engkau. Engkau telah menciptakan aku dan aku adalah hambaMu. Aku berada dalam janji dan akan menepati perjanjian itu semampuku. Aku berlindung dari buruk yang aku perbuat. Aku mengakui nikmatMu padaku. Aku mengakui dosaku. Ampunilah aku sesungguhnya tidak ada yang mengampuni dosa kecuali Engkau. Amin Ya Rabb...."




[sumber : Motivasi Menjadi Wanita Paling Bahagia]

No comments:

Post a Comment