Thursday, December 8, 2011

RINTIHAN SEORANG HAMBA


Lemah…
Rasa ini meruntun jiwa…
Hampir saja aku jatuh ke jurang derita,
Walau di luar mereka lihat aku ketawa,
Walau sahabatku melihatku bahagia,
Namun hati ini bagai dihiris-hiris,
Sesungguhnya hanya Engkau yang Mengerti,
Kerana Engkau mengenaliku lebih dari diriku sendiri,
Terlalu jauhkah aku denganMu sehingga begini kuat gelora hatiku?
Marahkah Engkau padaku?
Apa dosaku Ya Allah…?

Ya Allah….!
Aku tak mampu ketawa bahagia,
Aku gagal mencari diriku yang hilang,
Aku lemah tanpa pertolonganMu…
Aku hina tanpa agamaMu...
Aku sengsara jauh dariMu…

Aku perlukan kekuatan,
Aku perlukan sokongan,


Ya Allah….,
Sekiranya ini ujianMu untuk menguatkan aku,
Berat..., 
Sungguh Ya Allah...
Bantulah aku…
Jangan biarkan aku gagal menghadapinya,
Kasihanilah aku dengan sifat PengasihMu..
Janganlah Kau palingkan hatiku setelah Kau beri petunjuk kepadaKu..
Sesungguhnya aku takut karam di tengah samuderaMu…,
Hanya Engkau tempat ku bergantung...,
Jauhkan aku dari putus asa..,

Ya Allâh…Zat yang membolak-balik hati…
Kembalikan hatiku dalam ketaatan-Mu.
Tetapkanlah aku di atas jalanMu..
Inginku rasakan manisnya iman…
Ingin ku hayati indahnya taqwa…
Ingin aku menghadapmu sebagai hamba..
 Wahai Penciptaku…


No comments:

Post a Comment